Alro a înregistrat un profit net ajustat* de 93 milioane lei în T1 2017
Lun, 05/15/2017 - 08:43
Date financiare și operaționale
- Cifră de afaceri de 634 milioane lei, față de 564 milioane lei în T1 2016, în creștere cu 12%
- EBIT de 104 milioane lei, de 4,6 ori mai mare față de un EBIT de 23 milioane lei în T1 2016
- Profit net ajustat de 93 milioane lei, de 2,3 ori mai mare decât cel înregistrat în T1 2016
- Profit net de 78 milioane lei, față de 27 milioane lei în T1 2016
- Producție de aluminiu primar de 67.000 tone, comparativ cu 68.000 tone în T1 2016
- Producție de aluminiu procesat de 21.000 tone, comparativ cu 19.900 tone în T1 2016
Aspectele cheie ale T1 2017:
- îmbunătățireasemnificativăa profitabilitățiisusținută de condiții de piață favorabile
- valoarea ridicată a fluxurilor de trezoreriegenerate de activitatea operațională
- creșterea producției și vânzărilor de produse de aluminiu procesat
Slatina, 15 mai 2017 – Alro S.A. (BVB: ALR, “Compania” sau “Alro”), cel mai mare producător de aluminiu din Europa continentală (exceptând Rusia şi Peninsula Scandinavă) a înregistrat un profit net ajustat* de 93 milioane de lei, în primul trimestru din 2017, comparativ cu 41 milioane de lei, în perioada similară din 2016. Cifra de afaceri a companiei a fost de 634 milioane de lei, în creștere de la 564 milioane de lei, în perioada similară din 2016, în timp ce profitul net a fost de 78 milioane de lei, comparativ cu 27 milioane de lei, în perioada similară a anului trecut.
„În primul trimestru al anului 2017, Alro a realizat o performanță semnificativă atât din punct de vedere operațional cât și financiar,urmând strategia companiei pe termen lung, cea de creștere a producției și vânzarilor de produse cu valoare adaugată, precum și valorizând condițiile de piață mai favorabile decât în perioada similară a anului precedent” a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro. „Marjele de profitabilitate au crescut vizibil, la fel și abilitatea companiei de a genera lichiditate. Am realizat deja o parte semnificativă a profitului net bugetat pentru anul în curs, iar condițiile actuale de piață ne fac să fim încrezători privind restul anului.”
2017 a debutat cu o continuare a trendului ascendent al cotațiilor aluminiului la Bursa de Metale de la Londra (LME), început în a doua parte a anului 2016, susținut fiind de evenimente care indică scăderea ritmului de creștere al ofertei globale de aluminiu, din mai multe părți ale lumii (cum ar fi SUA sau Australia) dar în special din China. Astfel, media LME în perioada ianuarie-martie 2017 a fost de 1.851 USD/ tonă, cu peste 300 USD/tonă mai mare decât media aceleiași perioade din 2016, de 1.516 USD/tonă.
În T1 2017, veniturile din vânzările de aluminiu primar au crescut cu 9% față de perioada similară a anului 2016, în timp ce vânzările de aluminiu procesat au înregistrat o creștere și mai accentuată, de 16%, în linie cu strategia companiei pe termen mediu și lung. Această evoluție pozitivă a fost susținută totodată de creșterea prețului aluminiului pe piața internațională (+22% față de T1 2016), de aprecierea dolarului față de leul romanesc (cu 4,2% față de media din T1 2016), precum și de îmbunatațirea structurii vânzărilor, factori care au compensat scăderea nivelului primelor pentru produsele din aluminiu.
În aceste condiții și ca urmare a unei gestionări eficiente a costurilor materiilor prime, marja brută s-a îmbunătățit semnificativ de la 9% în T1 2016 la 22% în T1 2017, ceea ce a condus la un profit net de 78 milioane lei, de aproape trei ori mai mare decât cel de 27 milioane lei raportat în perioada similară a anului trecut.
Compania a realizat o îmbunătățire importantă a fluxurilor de numerar generate din activitățile operaționale, acestea atingând 96 milioane lei (comparativ cu 14 milioane lei în T1 2016). Aceste rezultate reflectă îmbunătățirea semnificativă a profitabilității, precum și eforturile Societatii de a gestiona cât mai eficient fluxurile monetare.
În privința investițiilor, în T1 2017 Alro a cheltuit 31 milioane lei, față de aproximativ 18 milioane lei în T1 2016, care au avut ca destinații principale investițiile co-finanțate din Fondul European de Dezvoltare Regională, recondiționarea cuvelor de electroliză și alte lucrări de întreținere și îmbunătățire a echipamentelor existente.
Alro va accelera anul acesta investițiile pentru modernizarea tehnologică și creșterea eficienței operaționale, conform bugetului aprobat de 41 milioane dolari pentru 2017. Continuând strategia pe termen lung, compania va investi în scăderea dependenței energetice și cresterea cotei de produse cu valoare adaugată mare în mixul său de produse. Aceasta din urmă vizează în principal divizia de aluminiu procesat, având ca scop creșterea treptată a capacitații de producție pentru produsele laminate la cald (plăci tratate termic și produse placate).
Rezultatele financiare trimestriale sunt disponibile într-un document separat pe website-ul societatii, categoria “Relatii cu investitorii”, sectiunea ”Raportari financiare”: http://www.alro.ro/ri/rapoarte-alro.
* Rezultatul net ajustat reprezintă rezultatul net plus/(minus) cheltuială/(venit) cu/din deprecierea imobilizărilor, plus/(minus) pierdere/(câștig) din instrumente financiare derivate care nu se califică pentru aplicarea contabilității de acoperire a riscurilor, plus/(minus) cheltuieli/(venit) cu/din impozitul pe profit amânat.
Cifrele pentru Alro S.A. incluse în acest comunicat de presă sunt raportate în conformitate cu Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 2844/2016, care este în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) adoptate de Uniunea Europeană, cu excepția IAS 21 Efectele variației cursurilor de schimb valutar cu privire la moneda funcțională.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm contactaţi:
Florenţa Ghiţă Premium Communication Bucureşti Telefon +40 (0) 21 411 01 52 |
Notă pentru editori:
Alro este o subsidiară a Vimetco N.V., companie globală de aluminiu primar şi procesat, integrată pe verticală. Alro este cel mai mare producător de aluminiu din Europa Continentală (exceptând Rusia și Peninsula Scandinavă) cu o capacitate de producţie instalată de 265.000 tpa.
Principalele pieţe de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeană (Germania, Ungaria, Polonia, Grecia și România). Compania are exporturi în SUA şi Asia. Alro este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calităţii şi are certificatele NADCAP şi EN 9100 pentru unităţile de producţie pentru industria aerospaţială, produsele sale respecta standardele de calitate pentru aluminiul primar ale Bursei de Metale din Londra (eng. London Metals Exchange – LME), cât şi standardele internaţionale pentru produsele laminate plate.
Conţinutul site-ului www.alro.ronu este încorporat şi nu face parte, în niciun fel, din acest anunţ.